diabeł

Artykuły sponsorowane czyli za ile sprzedasz duszę bloga?

Na początku wyjaśnijmy czym jest artykuł sponsorowany i dlaczego uważam, że stanowi zagrożenie dla duszy bloga. Kiedy nasz blog zyskuje popularność, zaczynają zgłaszać się do nas reklamodawcy z propozycją zareklamowania produktu, usługi, konkursu, wycieczki…W sumie może to być wszystko. Artykuł sponsorowany polega na tym, że na blogu dajemy odpłatnie naszą recenzję. I tutaj często pojawi się walka wewnętrzna pomiędzy zareklamowaniem bubla, a otrzymaniem pieniędzy.

Z jednej strony hajs się przyda. Z drugiej strony czytelnicy mogą trochę się wkurzyć, że się sprzedaliśmy i reklamujemy coś mało wartościowego. Nigdy, ale to nigdy nie sprzedawaj duszy bloga. Wiem, że hajs kusi, ale sam wiesz ile czasu trwało zyskanie zaufania czytelników i gwarantuję Ci, że znacznie ciężej będzie je odzyskać po tym jak się sprzedasz. Lepiej poczekać na reklamodawcę z produktem pasującym do Twojej tematyki i którego reklama nie będzie laniem wody.

Zdziwiłbyś się jak Twoje zdanie jest ważne dla czytelników. Bardzo często pod wpływem Twojej opinii decydują się na zakup. Twoi czytelnicy ufają Twojej opinii i nie możesz ich zawieść. Wiadomo, że i tak nie wceluje się we wszystkie gusta, ale wielokrotnie nadziejesz się na propozycję od reklamodawcy, która może Cię tego zaufania pozbawić. Lepiej grzecznie odmawiać lub uprzedzać, że recenzja będzie odzwierciedlała Twoje zdanie, które niekoniecznie może być pochlebne.

Ile się dostaje za artykuł sponsorowany?

Zerknij na topowe blogi w dowolnej tematyce. Nie masz tam cennika, bo większość blogerów ustala indywidualnie koszt artykułu sponsorowanego. Zamiast pieniędzy można liczyć na otrzymanie produktu lub usługi. Nie obraziłbyś się gdybyś dostał w ramach wynagrodzenia za artykuł sponsorowany dwa tygodnie na ciepłych krajach w 5 gwiazdkowym hotelu z pełnym wyżywieniem? Może najmocniejszy na rynku komputer? Dwa tygodnie jeżdżenia Porsche z kosztem paliwa po stronie zleceniodawcy?

Jeśli chodzi o pieniądze to jedno blogerzy to nie ułatwię Ci podjęcia decyzji, bo sam musisz wycenić swój czas. Dla jednego 100 złotych za artykuł sponsorowany jest fajną kwotą, a drugi startuje od 5 000 złotych. Wszystko zależy od Twoich czytelników, i nie chodzi wyłącznie o ich ilość, ale o to ile może dzięki artykułowi zarobić reklamodawca. Reklama sprzętu komputerowego na blogu modowym z ponad milionem czytelników miesięcznie, czy reklama na blogu o sprzęcie komputerowym z 200 000 czytelników miesięcznie – Gdzie reklamodawca może liczyć na lepszą konwersję reklamy? Wybierze artykuł na blogu modowym za 10 000 złotych czy na blogu o sprzęcie komputerowym za 20 000 złotych?

Cena za artykuł sponsorowany zależy więc od wielu czynników, ale nigdy nie powinno się promować czegoś mało wartościowego.

Dodaj komentarz