wypas owiec w Bieszczadach

Wypas owiec w Bieszczadach – pośmiejmy się

7 października na forum PIO pojawiła się informacja od użytkownika Xanna odnośnie tego jak system E-Weblink świetnie poradził sobie z Pingwinem 4.0. Dokładniej chodzi o frazę wypas owiec w Bieszczadach którą po „zaledwie” 3 miesiącach udało się doprowadzić na 2 pozycję w wyszukiwarce Google. Wypas owiec w Bieszczadach często jest używany w formie przykładu frazy banalnej. Nie wymagającej żadnego nakładu prac. Samą optymalizacja do niedawna w pełni powinna wystarczyć na zajęcie wysokiej pozycji na to słowo kluczowe.

Xann rzucił jednak wyzwanie. Czy ktoś szybciej i taniej go przebije. I nagle nic nieznaczący wypas owiec w Bieszczadach stał się frazą o którą zaczęły się bić firmy i osoby realizujące SEO. Z dnia na dzień, wypas owiec w Bieszczadach stał się frazą konkurencyjną, a chodziło wyłącznie o sprowadzenie na ziemię Xanna, który – przyznajmy szczerze – nie ma co się takim efektem szczycić, tylko zachować go dla siebie. Bardzo szybko jego strona została zepchnięta z wyników wyszukiwania przez artykuły utworzone na potrzeby testu.

Xann zamiast podnieść rzucone rękawice, przyznać się do tego, że można to zrobić szybciej i taniej, to kazał cierpliwie czekać. Celem wyzwania było wypozycjonowanie frazy wypas owiec w Bieszczadach szybciej i taniej, a nie jej utrzymanie w wynikach wyszukiwania. Ci co znają się na pozycjonowaniu mają lepsze zajęcia niż udowadniać swoje racje. Temat na forum został zresztą zamknięty, bo dalsza dyskusja nie miała tutaj większego sensu.

Jest to idealny przykład w jaki sposób nie powinno się reklamować swoich produktów lub usług. Znacznie trudniej sprzedać średniej klasy sprzęt osobom które się na tym znają, niż tym które nie mają o tym zielonego pojęcia. Na forum PIO zaglądają osoby, które mogłyby stać się potencjalnymi nabywcami systemu E-Weblink. Jak przeczytają o wypasie owiec w Bieszczadach i zobaczą, że inni mogli to zrobić znacznie szybciej i taniej, to wiarygodność użytkownika Xann jak i systemu E-Weblink będzie mocno nadszarpnięta.

Na chwilę obecną przeprowadzam 3 testy na blogu:

  • Czy katalogi mają moc
  • 100 dniowy test „naturalnego” zwiększania ruchu – fora i blogi
  • White Hat SEO – siła solidnie przygotowanych treści

W marcu przeprowadzę test 3 systemów SWL: E-Weblink, Seopilot i Statlink. Na każdego z nich przeznaczę tę samą ilość pesos, każda domena będzie nowa i pozycjonowana wyłącznie przez dany system na frazy z bardzo niską konkurencyjnością. Test potrwa jeden miesiąc i zobaczymy który system wypadł najlepiej. Nie będzie to wypas owiec w Bieszczadach, ale fraza mająca jakąkolwiek wartość dodatnią (czyli możliwość zarobkową).

Który waszym zdaniem system wygra?

2 Comments

  • Człek

    Styczeń 2, 2017

    Witam! Jestem Michał, twórca tego raczkującego bloga o szeroko pojętym marketingu. Bloga uruchomiłem dopiero 1 grudnia 2016 roku. Chcę Ci pomóc zrozumieć mechanizm prawidłowej reklamy i pokazać kroki dzięki którym reklama będzie jak najbardziej skuteczna.

    Było kiedyś takie powiedzenie „Ci panowie na budowie” więc jak już coś tworzysz, to chociaż z sensem czyli użyj Tobie

    Reply

Dodaj komentarz