Jak reklamować dom weselny?

Najlepszą reklamą domu weselnego są oczywiście Państwo młodzi i ich goście. Jednak, żeby mieć pięknie zajęty kalendarz na 2 lata do przodu (mówimy o każdym piątku i sobocie) to trzeba korzystać z innych możliwości reklamy, których w przypadku domu weselnego jest całe mnóstwo.

Widoczność w wyszukiwarce

Zobaczmy jak się sprawa ma jeśli chodzi o wyszukiwanie w Google sal weselnych. Przeprowadziłem krótką analizę słów kluczowych pod tym kątem i mamy taki potencjał:

Jeśli dzięki temu zdobędziemy kilka dodatkowych rezerwacji w roku, to czy nie jest to gra warta świeczki? Do osób szukających w Google sal weselnych można dotrzeć poprzez dwie drogi: Widoczność w wynikach organicznych (pozycjonowanie) i płatne reklamy sponsorowane AdWords. Oba rozwiązania wiążę się oczywiście z płatnościami, ale w obu przypadkach (mówimy o dobrze przeprowadzonej usłudze) koszt reklamy spokojnie powinien się nam zwrócić.

Widoczność w portalach społecznościowych

Facebook w przypadku sal weselnych jest bardzo ważny i nie można go lekceważyć. Mamy wolny termin za kilka miesięcy? Dajmy na Facebooku informację z promocyjnymi cenami od talerzyka – Zarobisz mniej niż zwykle, ale więcej niż w przypadku jak termin przepadnie. Możesz wysłać do osób informację, że na dane hasło w tym terminie koszt talerzyka 20zł mniej (dadzą znać znajomym planującym ślub i może ktoś się zdecydować na ten termin).

Właściciele sal weselnych często nie mają na to czasu i po stronie firmy realizującej marketing leży takie działanie. Wymaga to stałego kontaktu z osobą decyzyjną odnośnie terminów rezerwacji sali i większość firm marketingowych po prostu ma to głęboko w nosie, a nie powinna. Facebook to potężna broń która pomoże nam zmniejszyć ilość wolnych terminów na salę weselną.

Widoczność w katalogach weselnych

Warto zapłacić za widoczność w takich katalogach, a już w szczególności w tych które mają wysokie pozycje i dużą liczbę odwiedzających. Pierwsze trzy miejsca w wyszukiwarce Google pod frazą „sala weselna Warszawa” zajmują katalogi http://www.gdziewesele.plhttp://www.saleweselne.comhttp://www.lokale-wesele.pl . Do każdego z nich warto się dodać, co zwiększy znacząco szansę na zapełnienie wolnych terminów, a że są to portale bardzo mocne pod kątem SEO to bycie w nich wpłynie również na naszą widoczność w Google.

Partnerzy biznesowi

Lekceważona, ale niesamowicie silna metoda. Każda para młoda ma orkiestrę lub wodzireja, a większość z nich prowadzi bloga lub ma stronę firmową. Czy nie byłoby korzyści obustronnej gdyby na ich stronach była informacja o naszej sali weselnej, a na naszej stronie o ich usługach? W ten sposób również wpływamy pozytywnie na naszą widoczność w Google. Pójdźmy jednak krok dalej i wykorzystajmy fakt, że nie jesteśmy jedyną salą weselną w Polsce.

Wyślijmy wiadomość do każdej sali weselnej w innym województwie (to nie nasza konkurencja) z prośbą o wymianę linkami do siebie lub o tym, by zamieścić między sobą artykuły wraz ze zdjęciami. W ten sposób zyskamy bardzo mocne, tematyczne linki do naszej witryny i nasza strona zacznie wspinać się po wynikach wyszukiwania na interesujące nas słowa kluczowe.

Z konkurencją lepiej dobrze żyć

Większość domów weselnych stara się uprzykrzyć życie swojej konkurencji. Nie lepiej dobrze żyć z konkurencją i osiągnąć obustronne korzyści? Jeśli do innego, okolicznego domu weselnego zgłosi się przyszła para młoda, a dany termin będzie zajęty, to fajnie jakby polecili nasz dom weselny prawda? W zamian za to można im odpalić od każdego talerzyka 10 zł i też będą bardzo zadowoleni. Oczywiście działa to w obie strony i kiedy u nas jest termin zajęty możemy w zamian za polecenie dostać pieniądze.

Co można na Twojej sali weselnej usprawnić?

Te kilka przykładów ma za zadanie otworzyć Ci oczy. Możliwości marketingowych sal weselnych jest mnóstwo i umiejętnie je wykorzystując kalendarz na wszystkie piątki i soboty będzie pełny na 2 lata do przodu. Każdy niewykorzystany termin to Twój koszt i musisz o tym pamiętać. Napisz do mnie, a postaram Ci się pomóc wykorzystać pełny potencjał Twojej sali weselnej.

 

Dodaj komentarz